Aby osi膮gn膮膰 wielkie rzeczy, musimy nie tylko dzia艂a膰, ale i marzy膰, nie tylko planowa膰, ale i wierzy膰. Wielkie rzeczy bez w膮tpienia osi膮gn臋艂y uczennice klas 贸smych ze Szko艂y Podstawowej nr 1 im. Pieszyckiej Harcerskiej Organizacji Podziemnej w Pieszycach oraz z Niepublicznej Szko艂y Podstawowej z Oddzia艂ami Przedszkolnymi. 24 czerwca odby艂a si臋 uroczysto艣膰 wr臋czenia nagr贸d Burmistrza Miasta i Gminy Pieszyce 鈥 Z艂ota S贸wka 2021.
Wyr贸偶nienie to, jest o tyle wyj膮tkowe, 偶e podsumowuje prac臋 nie tylko roczn膮, ale o艣mioletni膮 uczennic, a w zasadzie ju偶 za moment absolwentek pieszyckich plac贸wek o艣wiatowych.
Laureatkami nagrody Burmistrza Miasta i Gminy Pieszyce 鈥 Z艂ota S贸wka 2021 s膮:
Amelia Opalska z Niepublicznej Szko艂y Podstawowej z Oddzia艂ami Przedszkolnymi,
Paulina Ra艣 ze Szko艂y Podstawowej nr 1 im. Pieszyckiej Harcerskiej Organizacji Podziemnej w Pieszycach,
Wiktoria Borof ze Szko艂y Podstawowej nr 1 im. Pieszyckiej Harcerskiej Organizacji Podziemnej w Pieszycach,
Emilia Woli艅ska ze Szko艂y Podstawowej nr 1 im. Pieszyckiej Harcerskiej Organizacji Podziemnej w Pieszycach.
Amelia Opalska jest uczennic膮 klasy 贸smej o wysokiej kulturze osobistej. Aktywnie anga偶owa艂a si臋 w 偶ycie szko艂y. Przez 5 lat pe艂ni艂a funkcje przewodnicz膮cej klasy. Amelia wykazuje si臋 du偶ymi zainteresowaniami z dziedzin nauk przyrodniczych i humanistycznych. Szczeg贸lnie uzdolniona sportowo, z osi膮gni臋ciami w akrobatyce sportowej. Zawsze punktualna, zdyscyplinowana i odpowiedzialna za powierzone obowi膮zki.
Uczennica kl. 8a Paulina Ra艣 jest wyj膮tkow膮 osob膮, kt贸ra ujmuje wszystkich skromno艣ci膮, spokojem jak r贸wnie偶 wewn臋trzn膮 subtelno艣ci膮 i wdzi臋kiem. W oczach nauczycieli, kole偶anek i koleg贸w Paulinka jest osob膮, z kt贸r膮 mo偶na o wszystkim porozmawia膰, potrafi s艂ucha膰, otacza innych troskliw膮 pomoc膮 i jest bardzo ambitna. Paulina wyr贸偶nia si臋 w艣r贸d r贸wie艣nik贸w pracowito艣ci膮 i wytrwa艂o艣ci膮 w d膮偶eniu do celu. Przez wszystkie lata otrzymywa艂a wysokie wyniki w nauce i zachowaniu. Ju偶 od najm艂odszych klas Paulina aktywnie bra艂a udzia艂 w 偶yciu klasowym i szkolnym, zdobywaj膮c miejsca w konkursach i zawodach sportowych. Paulina to wyj膮tkowa uczennica. Wyr贸偶nia si臋 bardzo du偶膮 obowi膮zkowo艣ci膮, zaanga偶owaniem w powierzone jej zadania i zawsze mo偶na na ni膮 liczy膰. Swoje zdolno艣ci popiera systematyczn膮 prac膮. Cechuje j膮 wysoka kultura osobista. W dzisiejszym 艣wiecie pe艂nym zabiegania i niepewnych warto艣ci Paulina jest osob膮, kt贸ra w swojej skromno艣ci mo偶e by膰 wzorem do na艣ladowania dla ca艂ej spo艂eczno艣ci uczniowskiej.
Wiktoria Borof jest osob膮 wszechstronnie uzdolnion膮. To uczennica bardzo pracowita, pilna, uzdolniona zar贸wno dydaktycznie jak i muzycznie.
Jest osob膮 inteligentn膮, rzeteln膮, zawsze przygotowan膮 do zaj臋膰. Ch臋tnie dzieli si臋 swoj膮 wiedz膮 i umiej臋tno艣ciami z kolegami i kole偶ankami.
Nie zdarzaj膮 si臋 Jej nieprzemy艣lane s艂owa, gesty, szkolne decyzje, jest dojrza艂a, roztropna i opanowana.
Zawsze pracowita, pilna, d膮偶y do poznawania nowych obszar贸w wiedzy. Charakteryzuje si臋 du偶ym zasobem wiedzy og贸lnej, z kt贸rego bardzo cz臋sto korzysta w trakcie nauki.
By艂a w czo艂贸wce najzdolniejszych uczni贸w.
Podczas nauki w szkole podstawowej da艂a si臋 pozna膰 jako uczennica, kt贸ra wzorowo wype艂nia obowi膮zki w szkole i poza ni膮, nigdy nie uleg艂a szkodliwym wp艂ywom i na艂ogom. Zawsze s艂u偶y pomoc膮 kole偶ankom i kolegom, szanuje pogl膮dy innych, dba o bezpiecze艅stwo i zdrowie w艂asne oraz innych os贸b. Godnie, kulturalnie zachowuje si臋 w szkole i poza ni膮, okazuje szacunek innym osobom. Zawsze punktualna i zdyscyplinowana o wysokiej kulturze osobistej, odpowiedzialna za powierzone jej obowi膮zki.
Ma wiele marze艅 i plan贸w, kt贸re chce realizowa膰 na kolejnych etapach kszta艂cenia. Wszystkie wydaj膮 si臋 by膰 w zasi臋gu r臋ki Wiktorii a ona sama z jednej strony powa偶na i pracowita jest ci膮gle jeszcze radosnym, spontanicznym, wspania艂ym dzieckiem.
Emilia Woli艅ska to uczennica z niezwykle siln膮 osobowo艣ci膮. Urodzona humanistka, radz膮ca sobie r贸wnie偶 艣wietnie w 艣wiecie matematyki i sztuki. Nauka przychodzi jej z 艂atwo艣ci膮, dzi臋ki czemu ma czas na rozwijanie swoich talent贸w i zdolno艣ci. Anga偶uje si臋 r贸wnie偶 w dzia艂alno艣膰 dru偶yny harcerskiej.
W drugim etapie edukacyjnym corocznie uzyskiwa艂a bardzo wysokie 艣rednie. Wszechstronn膮 wiedz臋 poszerza艂a uczestnicz膮c w wielu konkursach, na kt贸rych odnosi艂a liczne sukcesy.
Odznacza si臋 wytrwa艂o艣ci膮 w d膮偶eniu do celu. Umie pogodzi膰 nauk臋 z zaanga偶owaniem w pr贸by i wyst臋py teatralne oraz rozwijaniem zdolno艣ci wokalnych. Trudno r贸wnie偶 wymieni膰 wszystkie jej sukcesy w konkursach recytatorskich.
Emilia bardzo ch臋tnie uczestniczy艂a w 偶yciu klasy i szko艂y. By艂a cz艂onkiem Samorz膮du Klasowego i Samorz膮du Szkolnego. B臋d膮c cz艂onkiem Samorz膮du Szkolnego prowadzi艂a wiele uroczysto艣ci szkolnych. W klasie 贸smej wchodzi艂a w sk艂ad pocztu sztandarowego, co jest zaszczytem w karierze uczniowskiej.
Jest osob膮 inteligentn膮, tw贸rcz膮, wzorowo reprezentuj膮c膮 szko艂臋. Sta艂a na czele najzdolniejszych uczni贸w. Skromna, 偶yczliwa, potrafi cieszy膰 si臋 z sukces贸w innych. Swoje traktuje z wielk膮 prostot膮 a drobne pora偶ki tylko wzmacniaj膮 Jej si艂y na drodze zdobywania wiedzy. Do drugiej osoby, m艂odszej i starszej, odnosi si臋 z szacunkiem. Sympatyczna, u艣miechni臋ta, uprzejma jest lubiana przez grono r贸wie艣nik贸w i nauczycieli.
Konsekwentna w realizacji swoich zamierze艅 w oparciu o pracowito艣膰, sumienno艣膰 i rzetelno艣膰 jest 艣wiadoma tego, 偶e 鈥..ku celom po偶膮danym wiod膮 drogi trudne鈥︹